Livsbehandlere.dk er en portal til markedsføring af behandlere.
Markedsføringsportalen er kommet i stand ved et samarbejde mellem David Fønsbo og Mikael Andersen, der tilsammen har mere end 45 års erfaring med internettet og digital markedsføring; herunder især søgemaskineoptimering, synlighed og tekstforfattelse.
Vi tilbyder hele webløsninger
Det vil sige, at når vi udformer en webløsning, så informerer vi hver af vores kunder om, hvad hele webløsningen skal indeholde, for at den fungerer på den bedst mulige måde.
Og vi er rimeligt insisterende i forhold til at skabe en fuldkommen webløsning, da selv blot enkelte mangler i løsningen kan være medvirkende til, at den hele webløsning yder uforholdsmæssigt ringe sammenlignet med den besparelse, der kan opnåes ved at spare på visse områder.
En webløsning er i vores verden mere en blot en hjemmeside. Og hvad er en hjemmeside egentlig.
En hjemmeside består af mange delelementer, der hver for sig er noget andet end en hjemmeside. Det er fx tekster, billeder, videoer, farvevalg, sprogpolitik, budskaber og lignende.
Webløsningen består så af hjemmesiden og dens elementer plus de løsninger, der ligger uden for hjemmesiden. Det kan være sociale medier, Google ads og annoncering på andre søgemaskiner.
Derudover bør en webløsning også indeholde de forretningsmæssige mål, som ethvert firma – lille som stort – bør udarbejde for at kunne målrette sin kommunikation mod den rette målgruppe.
Alt for mange mangelfulde webløsninger
Vi holder konstant øje med den digitale udvikling, og vi kan se, at der desværre er rigtig mange webløsninger, der kikser fatalt alene på hjemmesiden. Mange hjemmesider ser pæne ud på overfladen – altså i det grafiske udtryk med opsætning af billeder og tekster.
Problemet med rigtig mange hjemmesider er dog det, at der er mange besøgende, som aldrig kommer ind på en af disse hjemmesider. Og det skyldes typisk en eller flere af følgene årsager:
- Den tekniske del af hjemmesiden er sat forkert op
- Der er rod i administrationsdelen
- Der er sider med ringe og uforståeligt indhold eller slet intet indhold
- Der er mangler i forhold til at sætte hjemmesiden op, så den opfylder Googles krav
Vi kan se, at mange af de hjemmesider, som har flere forskellige mangler, faktisk er udarbejdet og sat op af firmaer, der betegner sig selv som webfirmaer.
Om manglerne på de hjemmesider, som disse “webfirmaer” sætter op, skyldes uvidenhed, manglende kompetencer eller ligegyldighed over for kunderne er svært at vurdere, men vi kan da konstatere, at kunderne sjældent får den værdi og kvalitet, som de betaler for.
Det værste ved disse mangelfulde hjemmesideløsninger er faktisk det faktum, at vi ofte på mindre end en halv time kan finde mindst 10 tilfældige og vidt forskellige hjemmesider, hvor vi kan påvise væsentlige mangler.
Det er mangler, der for de fleste hjemmesider medvirker til at forringe hele webløsningen i så stor grad, at værdien af den digitale markedsføring er betydeligt ringere end den pris, der er investeret i markedsføringen online.
Det vil med andre ord sige, at hele webløsningen kontinuerligt er en belastning for ejeren, da markedsføringen til stadighed koster flere omkostninger, end den genererer indtjening.
Undersøgelse af behandleres webløsninger
Vi har gennem længere tid undersøgt hundredvis af webløsninger inden for et bredt spektrum af behandlerbranchen – og det er især psykologer, psykoterapeuter, alternative behandlere, fysioterapeuter og lignende behandlere, der ofte bliver prakket værdiløse webløsninger på.
Andre typer af behandlere følger dog godt med i forhold til at erhverve sig webløsninger, der har meget lidt værdi for behandlerne.
Vores undersøgelse har vist os nogle nedslående resultater, og konklusionen er tydelig.
Langt de fleste hjemmesider performer elendigt, hvilket ofte forsøges løst med Google Ads-kampagner, der i langt de fleste tilfælde også performer elendigt.
Mange af hjemmesiderne har et fornuftigt design, men der er med andre ord tale om noget, der kunne betegnes som sminkede lig. Hjemmesiderne er nemlig ikke færdiggjort, hvilket ofte ses på det rod, som man kan finde, når man ved, hvordan man skal finde det.
Det ved vi, og så tænker du måske, at det da er ligemeget, at vi ved det.
Men Google ved også, hvordan rod på hjemmesider skal findes – og Google vil helst undgå at have rodede og ringe hjemmesider sin søgemaskine.
Det skyldes, at Googles målsætning er, at de til enhver tid vil levere søgeresultater, der giver deres brugere den bedste oplevelse.
Især inden for behandlerbranchen, hvor der er stor konkurrence, kan vi konstatere, at det er let at sælge Google Ads kampagner til behandlere.
Og mange af kampagnerne er udformet ekstremt ringe.
Der er efter vores overbevisning mere tale om, at denne vare – altså Google ads – er en god pengemaskine for rigtig mange firmaer, der har meget lidt fokus på at hjælpe deres kunder.
Vil vil markedsføre behandlere – så de får en værdifuld digital synlighed
Det vil nemlig også komme deres potentielle kunder til gavn.
Det er nemlig vigtigt, at enhver person, der har behov for hjælp til at komme videre med selvudvikling, får så stort et udvalg af behandlere, at der er en stor sandsynlighed for, at en person kan vælge lige netop den behandler, der passer bedst.
Markedsføringen af behandlere vil foregå her på livsbehandlere.dk
Her vil vi bidrage med relevant information om behandlingsmuligheder. Denne information er henvendt til enhver person, som søger behandling eller terapi inden for de områder, vi har valgt ud.
Når disse personer besøger hjemmesiden, så kan de samtidig få et overblik over de behandlere, som bliver eksponeret her på livsbehandlere.dk
Eksponeringen sker i form af en præsentationsprofil, som enhver behandler kan købe sig til.